Leefbaarheid

De VVD is trots op de vele initiatieven die in onze dorpen door de inwoners, de dorpscoöperaties en andere verenigingen zelf worden opgepakt. Ontwikkelingen die vanuit de samenleving komen, kunnen automatisch rekenen op een breed draagvlak binnen een kern. De gemeente moet deze initiatieven omarmen en vertrouwen geven. Voorkom dus dat goede ideeën vanuit de bevolking doodlopen in bureaucratie en regeltjes.

Nadat eerder de scholen en dorpscentra in Esbeek en Biest-Houtakker zijn veiliggesteld voor de toekomst, ligt de uitdaging nu in Haghorst. De VVD steunt het project Hart voor Haghorst ten volle, dit is een eenmalige kans om de voorzieningen – en daarmee de leefbaarheid – in Haghorst voor decennia veilig te stellen. Voor de kern Diessen is onder meer van belang om Hercules klaar te maken voor de toekomst en daarmee te behouden als bruisende hart van het sport- en verenigingsleven.

Initiatieven voor kleinschalig vervoer op maat, zoals het project ‘6 Kernen Vervoer’, moeten worden ondersteund. Binnen onze gemeente is behoefte aan vervoer op maat waarin het 6 Kernen Vervoer kan voorzien.