Verkeersveiligheid Westerwijk Diessen

Veel inwoners van Diessen maken zich zorgen over de verkeers(on)veiligheid op de Westerwijk, nabij de Nieuwe Erf. Vooral 's ochtends en 's avonds zijn mensen die tussen de opvanglocatie en het dorp wandelen of fietsen vaak slecht zichtbaar, want het kan daar erg donker zijn.

De VVD Hilvarenbeek heeft hier al eerder aandacht voor gevraagd en onlangs hebben we dat opnieuw gedaan, mede naar aanleiding van signalen vanuit de bevolking. Het college heeft hierop het volgende geantwoord:

"In antwoord op de vraag van de VVD omtrent de verkeersveiligheid Nieuwe Erf kan het college u melden dat de verkeerskundige momenteel bezig is met een inventarisatie van de opties voor fysieke verkeersmaatregelen. Al eerder is er op locatie voorlichting gegeven aan bewoners over het veilig deelnemen aan  het verkeer, met name in het donker. Er zijn ook lichtgevende hesjes en lampjes uitgedeeld om er voor te zorgen dat voetgangers beter zichtbaar zijn. Ook is er extra aandacht besteed aan veilig deelnemen aan fietsverkeer voor de  schoolgaande jeugd die oud genoeg is om zelfstandig naar school te fietsen. Mede naar aanleiding van uw rondvraag en recente meldingen die ons bereikt hebben, hebben de huismeesters recent de opdracht gekregen om wederom aandacht te besteden aan de veilige verkeersdeelname door de tijdelijke bewoners van de Nieuwe Erf en hen te stimuleren om gebruik te maken van de hesjes en lampjes om goed zichtbaar te zijn."

Uiteraard houden we de vinger aan de pols.