Wat zijn de drijfveren van onze raadsleden?

We wonen in een mooie gemeente, met 6 kernen met allemaal hun eigen karakter, een prachtig buitengebied en veel natuur. Veel zaken zijn hier al goed geregeld, vaak door prima initiatieven van lokale inwoners, ondernemers en verenigingen.

Voor andere zaken is het wel gewenst dat de gemeente een actieve rol speelt. Bijvoorbeeld om voldoende, passende en betaalbare woningen beschikbaar te hebben voor alle doelgroepen: starters, senioren maar ook doorstromers. Dat is een onderwerp waar ik me al jaren voor inzet. Tot vervelens toe blijf ik hameren op voortgang en concrete resultaten, want helaas worden planningen in onze gemeente te vaak niet gehaald. Verder vind ik het van belang dat er ook economische bedrijvigheid is in onze gemeente en dat we geen slaapdorp worden.

De VVD is trots op onze lokale ondernemingen, groot en klein en in alle branches: detailhandel, dienstverlening, ambachtelijke bedrijven, landbouw en toerisme. Voor hen, maar ook voor alle inwoners, moeten gemeentelijke processen zoals vergunningverlening sneller, efficiƫnter, transparanter en goedkoper worden.

En tot slot: met de woningbouw en de bedrijvigheid stimuleren meteen ook behoud van voorzieningen en daarmee de leefbaarheid van onze dorpen. Kortom: goed wonen, leven en werken in onze mooie dorpen, daar maak ik me sterk voor!