Wat zijn de drijfveren van onze raadsleden?

Iedereen in onze gemeente moet mee kunnen doen, dat staat als een paal boven water. We zijn hier met z’n allen verantwoordelijk voor, dus sociale inclusie is de enige logische conclusie.

Meedoen naar eenieders eigen vermogen stimuleren wij als het gaat om bijvoorbeeld: sporten. Als VVD vinden we dat iedereen: jong of oud, met of zonder beperking sport moet kunnen beoefenen. Als VVD willen we de komende jaren een doelmatig beleid op het sociale domein, elke inwoner die hulp nodig heeft moet deze kunnen krijgen.
‘Iedereen kan meedoen’ betekent voor de VVD ook een verdergaande samenwerking tussen de informele zorg (mantelzorg) en de professionele zorg. Mantelzorgers nemen taken over van de professionele zorg en bieden extra ondersteuning. Als VVD willen we de grote groep mantelzorgers binnen onze gemeente goed faciliteren, immers mantelzorg doe je er niet zomaar even bij.

Iedereen moet mee kunnen doen ook als het gaat om bijvoorbeeld geschikte woningen voor senioren en mensen met een zorgbehoefte. Hierom heeft de VVD het initiatief genomen om het college de opdracht te geven een Woonzorgvisie uit te werken. Recent zijn hier de eerste stappen voor gezet!

Wilt u meedenken of meepraten over dit en andere onderwerpen, laat het ons dan zeker weten! VVD Hilvarenbeek is er voor alle inwoners!