VVD en CDA kritisch over werving wethouders HOI Werkt via gemeente

De gemeente plaatste onlangs vacatures voor nieuwe wethouders. Maar niet de gemeente Hilvarenbeek zoekt wethouders, de partij HOI Werkt zoekt wethouders. En dat is toch echt iets anders.

HOI Werkt zoekt wethouders voor het nieuwe college. Er is even gesproken over samenwerking met VVD en CDA, maar die partijen waren niet akkoord met de strikte voorwaarden die HOI Werkt stelde (met name over de selectie van de wethouders) en waarvan die partij geen millimeter wilde afwijken. Het vreemde is echter dat de gemeente nu hiervoor vacatures heeft geplaatst op de gemeentelijke site en op andere sites. Maar de gemeente Hilvarenbeek zoekt helemaal geen wethouders, de partij HOI Werkt zoekt wethouders. En dat is toch echt iets anders. CDA en VVD hebben hierover vragen gesteld aan de burgemeester, op basis waarvan de procedure door de gemeente wordt uitgevoerd, hoeveel dit kost en wie er in de selectiecommissie zitten.