Aan de slag!

Op dinsdagavond namen we afscheid van de ‘oude’ gemeenteraad. Daarmee namen we -na twaalf jaar- afscheid van ons raadslid Tycho Holleman. De avond erna werd de nieuwe Gemeenteraad geïnstalleerd. Voor de VVD betekende dit een uitbreiding met drie nieuwe raadsleden en drie nieuwe commissieleden.

Op dinsdagavond namen we afscheid van de ‘oude’ gemeenteraad. Daarmee namen we afscheid van ons raadslid Tycho Holleman. Na 12 jaar in de gemeenteraad heeft Tycho afscheid genomen. Gelukkig hoeven we Tycho niet te gaan missen in de politieke arena. Net voor de gemeenteraadsverkiezingen is Tycho geïnstalleerd als lid van de VVD Statenfractie in de provincie Noord-Brabant. Met zijn vertrek naar Den Bosch hebben we nu een Hilvarenbeekse volksvertegenwoordiger in de provincie, wat de lijnen erg kort maakt! Tycho bedankt voor de vele jaren dat je, je hebt ingezet voor de inwoners van de gemeente Hilvarenbeek en alle succes in de provincie!

De avond erna werden de nieuwe raads- en commissieleden geïnstalleerd. Voor de VVD betekent dit dat er 5 raadsleden werden geïnstalleerd! Een uitbreiding van de fractie. We zijn gegroeid van 3 naar 5 zetels! Nogmaals dank aan al onze kiezers voor het vertrouwen. Fractievoorzitter Ronald Blok en raadslid Wil Vennix zijn herkozen en nemen als ervaren raadsleden weer plaats in de gemeenteraad. Ook is er plaats voor een aantal nieuwe gezichten binnen de gemeenteraad. Chantalle Reijrink en Lars van Riel werden als nieuwe raadsleden geïnstalleerd. Zij gaan zich met name bezighouden met onderwerpen in het sociale domein. Een ander nieuw gezicht in de gemeenteraad is Joost Leenhouts. Joost gaat zich de komende jaren vooral bezighouden met ruimtelijke dossiers.

Ook werden deze avond de commissieleden benoemd. Volop vernieuwing binnen de VVD! In de commissie ruimte 2 nieuwe gezichten. Ad Broeckx en Bram Schilders gaan samen met Huub van Dongen die al langer in de commissie Ruimte zit de commissie bemensen. Er is nog meer vernieuwing te melden: Ilse Zoontjes werd geïnstalleerd in de commissie Samenleving. Ilse (18 jaar) is het jongste commissielid voor de VVD.

Onze raads- en commissieleden gaan vol enthousiasme de komende 4 jaar Werken aan de Kern!