Thema-avond 8 maart: Gezond en gelukkig (blijven) wonen in Hilvarenbeek.

Op dinsdag 8 maart organiseert de VVD Hilvarenbeek een thema-avond met boeiende sprekers rondom het thema ‘healthy aging’, ofwel gelukkig en gezond oud worden. Hoe houden we onze kernen leefbaar voor jong tot oud staat hierbij centraal.

Hoe houden we onze kernen leefbaar voor jong tot oud?

Dinsdag 8 maart 2022 | 19.30 uur | Rabobankzaal CC Elckerlyc

Tijdens deze avond passeren een aantal belangrijke maatschappelijke thema's de revue. Thomas van Kuijk van KBO Brabant vertelt ons meer over de rol die sociale- en technische innovaties kunnen spelen, om ouderen langer veilig en gezond thuis te laten wonen. Piet Versteijnen geeft een inkijkje in het traject, dat heeft geresulteerd in de realisatie van het CPO-project Hof Zuiderbeek. Onze jongste kandidaat Rens Schapendonk en onze oudste kandidaat Hans van de Kerkhof geven hun visie op hoe jong en oud gezond en gelukkig kunnen blijven wonen in onze 6 kernen.

VVD-Tweede kamerlid, Daan de Kort, vertelt op een inspirerende manier zijn persoonlijke verhaal hoe hij met zijn visuele beperking in het leven staat. Ook zoomt Daan in op de kansen op de arbeidsmarkt. Wat zijn de mogelijkheden om passend werk te krijgen. Wat is de rol van de gemeente en welke kansen zijn er voor ondernemers.

De presentatie is in handen van onze nummer 2, Wil Vennix. Tijdens deze avond geeft hij u graag de gelegenheid om vragen te stellen of om in discussie te gaan. Want natuurlijk zijn we ook benieuwd hoe u zelf tegen dit thema aankijkt.

19.00 - 19.30 uur

Inloop met koffie en thee

19.30 - 21.30 uur

Wonen & Bewustwording