Kinderraad enthousiast over jeugdlintje

Afgelopen woensdag hebben de leden van de kinderraad met VVD-raadslid Tycho Holleman gesproken en mee gedacht over zijn voorstel voor de instelling van een jeugdlintje in Hilvarenbeek.

Uit het gesprek kwam naar voren dat de leden van de kinderraad positief tegenover dit voorstel staan. Zo werd gezegd dat een jeugdlintje meer waardering zou betekenen voor kinderen en jongeren die iets voor de samenleving doen en ook juist tot actie kan aanzetten. Verder werd onder andere gesproken over hoe het lintje er uit zou moeten zien, wie het zou moeten uitreiken en wanneer iemand voor een jeugdlintje in aanmerking zou kunnen komen. Zo werd bijvoorbeeld gedacht aan inzet voor eenzame en oudere mensen, uitvindingen die een voordeel voor de hele gemeente meebrengen of inzet voor een schone omgeving. Het is goed om te zien dat er in de kinderraad al zoveel gedachten en ideeën leven over een jeugdlintje en dat actief wordt meegedacht.

De VVD zal deze reacties meenemen naar de gemeenteraad, waar op 7 oktober in de raadsvergadering wordt gesproken en besloten over het instellen van een jeugdlintje in Hilvarenbeek.