VVD opnieuw de grootste in Hilvarenbeek!

Met maar liefst 31,5% van de stemmen is de VVD in Hilvarenbeek opnieuw de grootste partij geworden bij de Tweede Kamerverkiezingen. Wij danken alle kiezers voor het vertrouwen!

Op 17 maart 2021 ging Nederland naar de stembus om een nieuwe Tweede Kamer te kiezen. Hoewel de campagne -net als zoveel zaken- dit jaar anders was dan anders, kunnen we spreken van een mooie opkomst. In Hilvarenbeek bracht 84,7% van de stemgerechtigden een stem uit in één van de ruim opgezette stemlokalen.

Voorafgaand aan de officiële verkiezingsdag brachten al ruim 500 Bekenaren hun stem uit bij "Den Horst" in Haghorst en op het gemeentehuis. Deze stemlocaties waren speciaal eerder geopend zodat de kwetsbare groepen in onze gemeente op een veilige manier konden stemmen.

Uitslag

Met 31,5% van de stemmen werd de VVD opnieuw de grootste partij. D66 wisselde met 17,2% van plaats met het CDA, dat genoegen moest nemen met 14,4%. Het volledige resultaat van de stembusgang in Hilvarenbeek is te vinden op de website van de gemeente.

Onze lokale kandidaat in de Tweede Kamer

De VVD stijgt in zetelaantal van 33 in 2017 naar 34 nu. Daarmee krijgt onze lokale kandidaat Ruben Brekelmans (nr. 30 op de kandidatenlijst) een plekje in de VVD-Tweede Kamerfractie.