Praat mee over financieel beleid gemeente!

De gemeente Hilvarenbeek verkeert financieel in zwaar weer, de komende jaren dreigen o.a. door maatregelen vanuit Den Haag enorme tekorten. Hoe gaan we die tekorten dichten: door bezuinigingen, door belastingverhogingen of een combinatie? Op voorstel van de VVD vragen we alle inwoners van onze gemeente om hierover mee te denken en praten. Het gaat immers om úw gemeente en hoe die het geld binnenhaalt en besteedt.

Meepraten kan via de volgende link: www.hilvarenbeek.nl/vragenlijst (Werkt de link niet? Kopieer deze dan en plak deze in het tekstveld van uw internetbrowser.) U kunt zich ook aanmelden als lid van het inwonerspanel, dan kunt u vaker uw mening geven: www.hilvarenbeek.nl/inwonerspanel

Het college heeft zelf een pakket voorstellen gedaan om de begroting op orde te krijgenhet belangrijkste is een verhoging van de onroerendezaakbelasting met 9% voor woningen en 36% voor bedrijven. De VVD heeft niet ingestemd met dit pakket. Wat ons betreft grijpt het college te snel naar het middel van belastingverhoging, wij vinden dat de bezuinigingsmogelijkheden eerst nog beter moeten worden onderzocht. Tevens hebben we voorgesteld om alle inwoners actief te gaan benaderen om mee te denken over mogelijke bezuinigingen, opbrengstverhogingen en slimme plannen waaraan de gemeente nog niet gedacht heeft. Wij roepen iedereen op om via de geboden kanalen mee te praten, u kunt uw ideeën en suggesties natuurlijk ook altijd kwijt bij onze fractie/raadsleden.