Regionale aanpak arbeidsparticipatie gaat van start!

Een regionaal werkgeversteam voor het UWV en 11 gemeenten gaan we gewoon DOEN. De samenwerking de afgelopen periode was top en met resultaat!

De 11 gemeenten in arbeidsmarktregio Midden-Brabant en het UWV voeren de dienstverlening voor werkgevers vanaf nu samen uit. We pakken de vraag van werkgevers samen op en verbinden die aan de talenten van kandidaten uit de uitkeringsbestanden van de hele regio. Het wordt voor werkgevers makkelijker om zaken te doen met onze gemeenten en UWV.
"Samenwerking in de regio met gemeenten en UWV is van groot belang,” stelt Erik de Ridder, wethouder Economie en Arbeidsmarkt in Tilburg. β€œDe inwoners van onze regio die werk zoeken en onze hulp nodig hebben, worden nu nog beter geholpen. Een forse stap vooruit!” Hiermee zorgen we voor een warme overdracht en leggen we als regio de spreekwoordelijke bal klaar.
Wethouder Bernd Roks van de gemeente Hilvarenbeek: "Willen we een krachtregio worden voor onze inwoners, dan moeten we bestuurlijk lef tonen. De ambitie en het vertrouwen is er!"

De gemeente Hilvarenbeek heeft met wethouder Bernd Roks de afgelopen tijd de bestuurlijke kar in de regio getrokken, en met resultaat. Zo ziet de VVD dat graag: Werkgevers en Werknemers worden beiden beter geholpen, dankzij slim samenwerken!

Wij kiezen niet voor praten, maar voor samen werken in de regio en DOEN!