VVD Hilvarenbeek deelt zorgen agrariërs over mogelijk provinciaal besluit

De VVD in de gemeente Hilvarenbeek deelt de zorgen met de Hilvarenbeekse agrariërs over hoe het op 7 juli aanstaande te nemen besluit over de Versnelling Transitie duurzame veehouderij uit zal vallen. Dit heeft de VVD Hilvarenbeek gezegd in een gesprek met een afvaardiging van het bestuur van de ZLTO afdeling Hilvarenbeek.

Door het vervroegen van het invoerjaar van 2028 naar 2022 zullen veel agrarische ondernemers in de financiële problemen komen en noodgedwongen moeten stoppen. Verder is onduidelijk wat met de locaties van vrijkomende agrarische bedrijven (de zogenaamde VAB-locaties) gaat gebeuren.

De VVD in Hilvarenbeek heeft deze zorgen overgebracht aan de VVD-fractie in de provincie en om nadere uitleg gevraagd. Zonder flankerend beleid, in de vorm van compensatie, kan de VVD Hilvarenbeek het voorgenomen besluit in de Provinciale Staten niet steunen.