VVD Hilvarenbeek zet weren landbouwverkeer op provinciale agenda

Tijdens de behandeling van de provinciale begroting 2017 heeft de provinciale VVD-fractie het weren van landbouwverkeer uit de kern van Hilvarenbeek op de agenda gezet.

VVD Hilvarenbeek ziet in de provincie een belangrijke partner om tot een oplossing te komen voor het weren van het landbouwverkeer. Daarom hebben wij vorige maand de VVD-Provinciale Statenfractie op werkbezoek ontvangen om de problematiek van het landbouwverkeer door de kernen uit te leggen en de mogelijke oplossingen te bespreken. Ook zijn tijdens dit werkbezoek een aantal knelpuntlocaties bezocht.

De Brabantse VVD heeft de zorgen die in Hilvarenbeek leven rondom het landbouwverkeer overgenomen. Daarom heeft de statenfractie van de Brabantse VVD, de gedeputeerde Christophe van der Maat (VVD) gevraagd om de problematiek van structureel landbouwverkeer in dorpskernen en de wenselijke komomleidingen mee te nemen in de mogelijkheden voor verbetering van leefbaarheid-, verkeersveiligheid- en bereikbaarheid in Hilvarenbeek. De gedeputeerde heeft dit toegezegd.

VVD-fractievoorzitter Tycho Holleman: “Het is goed dat we als VVD, met een toezegging van de gedeputeerde, het weren van het landbouwverkeer uit de kern op de provinciale agenda hebben kunnen krijgen. We gaan er vanuit dat een oplossing voor het probleem nu een stap dichterbij is zodat Hilvarenbeek weer een stuk veiliger kan worden.