Op werkbezoek de wijken in!

De afgelopen week werden we als Beekse VVD weer op diverse plekken in onze gemeente gastvrij ontvangen, waar ondernemers en inwoners ons informeerden of zorgen met ons deelden.

Met de hele raad zijn we op zaterdag 29 mei bijgepraat op, over en door de Beekse Bergen en hebben we op zaterdag 5 juni een fietstocht gemaakt langs de woningbouwlocaties in onze kernen. Daarbij vroegen onder meer de leden van het Beekse starterscollectief in Gelderakkers onze aandacht vanwege vertraging in hun plan. Donderdag 3 juni heeft onze fractie zich laten informeren over de ontwikkelingen in het gebied rondom de molenromp nabij de Esbeekseweg.

Woensdag 2 juni bracht een flinke VVD-delegatie een werkbezoek aan de wijk Doelakkers. Enkele omwonenden deelden daar met ons hun visie met betrekking tot de gemeentelijke plannen in het gebied, met name aan de noordkant. Bij zulke ingrijpende besluiten is het altijd goed om zo breed mogelijk geïnformeerd te worden. Er spelen verschillende belangen: ondernemers hebben behoefte aan bedrijventerrein, inwoners aan woningen en de wijk aan vernieuwing van de huidige school Doelakkers. Daar staat tegenover dat een flink groep wijkbewoners zich zorgen maakt. Zij vrezen aantasting van hun woongenot en van het groene gebied, alsmede verkeersoverlast als de school op deze locatie komt. Kortom: vanuit de ‘groene long’ van Hilvarenbeek-Noord voldoende (zuur)stof tot nadenken voor onze raads- en commissieleden.

Wij danken alle inwoners die ons te woord hebben gestaan voor hun nuttige input!