Welkom John en Joost!

Tijdens de digitale raadsvergadering van 29 april zijn John Koolwijk (Hilvarenbeek) en Joost Leenhouts (Diessen) benoemd als burgercommissie leden. Waar John de meeste affiniteit heeft met ruimtelijke zaken, weet Joost zich wel raad met het sociaal domein in de commissie Samenleving.

John Koolwijk (55) is al langer lid van de VVD en heeft na een tijd in Zwitserland te hebben gewoond weer zijn intrek genomen in Hilvarenbeek. Nu de kinderen wat groter zijn, wil hij zich graag actief in gaan zetten voor de VVD in de lokale politiek. Om te ontspannen van zijn werk als Country manager bij Vifor Pharma, rent John graag door de Beekse bossen. Hij heeft dan ook al enkele marathons achter zijn naam staan en is hij actief lid van Achil’87.

Als geboren Amsterdammer juicht hij het liefst voor AFC Ajax en zo liberaal als wij zijn, gunnen we hem de vrijheid die fout te maken. Waarom John zich thuis voelt bij de VVD:

Vrijheid en verantwoordelijkheid gaan hand in hand. De VVD is naar mijn mening een partij die heel goed opereert vanuit de liberale beginselen op de balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid, waarbij de VVD staat voor een streven om burgers zoveel mogelijk verantwoordelijkheid te geven.”

John zal als burgercommissielid te vinden zijn in de commissie Ruimte. In deze commissie worden zaken behandeld als woningbouw en bedrijventerreinen, maar ook duurzaamheid en de omgevingswet.

Joost Leenhouts (60) woont niet alleen sinds kort in Diessen, maar is ook nog niet zo lang lid van onze partij. Als gepensioneerd Loods/manager operaties en fervent zeiler heeft Joost alle kwaliteiten om de Beekse VVD te helpen koers te houden. Overigens kan hij als wielrenner ook wel genieten van een goede koers, als hij zelf niet op de fiets zit voor de Tour du ALS.

In zijn jongere jaren heeft hij menig berg beklommen en nu maakt Joost graag tijd om als burgercommissielid voor de VVD nieuwe hoogten te gaan bereiken. Waarom Joost kiest voor de VVD:

“Als liberaal ben ik van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om zich te kunnen ontplooien en zelf hun verantwoordelijkheid te nemen, zodat iedereen op zijn of haar manier een bijdrage kan leveren aan de samenleving.”

Joost zal als burgercommissielid vooral te vinden zijn in de commissie Samenleving. In deze commissie komen o.a. zaken zoals de Jeugdzorg en de WMO aan bod, evenals schuldpreventie en Cultuur.