VVD pleit voor voortgang bouwen en bedrijventerreinen

De VVD Hilvarenbeek heeft het college opgeroepen vaart te maken zowel het bouwen van woningen als het aanbieden van bedrijfsgrond. Aan beide is veel behoefte binnen onze gemeente en er moeten nu concrete resultaten komen. Helaas heeft ons initiatief voor een website met alle informatie over kopen en huren in Hilvarenbeek het niet gehaald. Daar blijkt veel behoefte aan te zijn, vooral onder jongeren. De wethouder vond het een uitstekend idee maar helaas hebben HOI Werkt en CDA dit afgestemd.

De gemeenteraad van Hilvarenbeek heeft afgelopen donderdag de begroting 2019 goedgekeurd. De VVD heeft nogmaals gepleit voor bouwen naar behoefte voor onze inwoners. Beleid is er genoeg, maar zonder concrete actie leidt dat niet tot de bouw van woningen. Of, zoals VVD-raadslid Wil Vennix, verantwoordelijk wethouder Guus van de Put (landelijk lid van de PvdA) voorhield: “Uw partijgenoot wijlen Jan Schaefer zei het 40 jaar geleden al: in gelul kan je niet wonen. Maar als dat beter bij u past mag u in plaats daarvan ook het VVD-motto ‘kies voor doen’ overnemen. Als er maar gebouwd wordt. Onze inwoners snakken ernaar.”

Hetzelfde pleidooi hebben we ingebracht ten aanzien van de bedrijventerreinen. De vraag naar bedrijfsgrond is groot en de VVD houdt deze ondernemers graag binnen onze gemeente. Wethouder Ted van de Loo heeft toegezegd om zodra de vraag is geïnventariseerd met de regio en de provincie hierover in overleg te gaan, met als doel voldoende bedrijfsgrond voor de komende 10 jaar binnen te halen. De VVD steunt hem daar van harte in.

Helaas heeft ons initiatief voor een website met alle informatie over kopen en huren in Hilvarenbeek het niet gehaald. Daar blijkt veel behoefte aan te zijn, vooral onder jongeren. Wethouder Van de Put vond het een uitstekend idee maar helaas hebben HOI Werkt en CDA dit afgestemd. Onbegrijpelijk en erg jammer.