WERK AAN DE KERN

De VVD is blij en trots om een sterke en gevarieerde lijst te presenteren, met 24 kandidaten uit de diverse kernen van onze gemeente. Met deze gevarieerde club van kandidaten uit alle leeftijdsgroepen en met verschillende achtergronden werken we samen aan de leefbaarheid van onze 6 kernen.

Maak hier kennis met onze kandidaten!

Gevarieerde lijst

De VVD Hilvarenbeek is blij en trots om een sterke en gevarieerde lijst te presenteren, met 24 kandidaten uit de gehele gemeente en met zeer uiteenlopende achtergronden. En uit alle leeftijdsgroepen, van de 17-jarige Rens Schapendonk tot de 81-jarige Hans van de Kerkhof. Wat al onze kandidaten gemeen hebben, is dat ze zich betrokken voelen bij het wel en wee van onze gemeente en haar inwoners. Samen maken onze 24 kandidaten zich er sterk voor om het leven in Baarschot, Biest-Houtakker, Haghorst, Esbeek, Diessen en Hilvarenbeek goed te houden en in de toekomst nog een stukje beter te maken. We zetten ons in voor dorpen waar iedereen een passende en betaalbare woning kan vinden, waar het verenigingsleven floreert en waar ruimte is voor zowel prachtige natuur als ondernemerschap. Met een gemeente die dienstbaar is voor de inwoners en vooral kijkt wat er wél mogelijk is. Daar kunt u ons op aanspreken: nu, op 14, 15 of 16 maart en de vier jaar daarna. Want dat tenslotte waar het om draait, dat is de ‘kern’ waar we het voor doen.

Ronald Blok lijsttrekker en kandidaat-wethouder

Ronald Blok is niet alleen onze nummer 1 maar is ook beschikbaar om namens de VVD wethouder te worden. Met ruim 7 jaar ervaring in de gemeenteraad van Hilvarenbeek en meer dan 20 jaar professionele directie ervaring in zorg- en welzijn is hij dé kandidaat voor de VVD voor de functie van wethouder. Ronald is breed maatschappelijk betrokken onder andere bij Heartsafe Hilvarenbeek, ook is hij is lid van het thematisch netwerk gezondheidszorg (een adviesorgaan voor de tweede kamerfractie van de VVD).

Het ‘raadsbrede’ experiment van de afgelopen periode is overduidelijk op een mislukking uitgelopen. De VVD kiest daarom voor een slagvaardige coalitie, die duidelijke keuzes maakt en plannen ook concreet tot uitvoering brengt. Daarbij hebben we een voorkeur voor wethouders uit onze eigen gemeente, uiteraard op voorwaarde dat ze geschikt zijn voor die functie.

Ga vooral stemmen

Op 14, 15 en 16 maart 2022 is het weer zover: alle inwoners van 18 jaar en ouder mogen hun stem uitbrengen in de gemeenteraadsverkiezingen. VVD Hilvarenbeek hoopt allereerst dat iedereen gebruik zal maken van dit democratische recht. Dit is dé kans om zich uit te spreken en om invloed uit te oefenen op het bestuur van uw gemeente. Actief worden kan natuurlijk ook, neem daarvoor contact op met een van onze kandidaten.